wtorek, 21 lutego 2012

Oszukany smażony kurczak Oprah

Równo rok temu wyszedł bardzo fajny numer Palce Lizać (dodatku kulinarnego  do Gazety Wyborczej) zatytułowany „Przed rozdaniem Oscarów”. Znalazłam tam kilka naprawdę rewelacyjnych przepisów „prosto z Hollywood”. Na blogu już zachwalałam pyszną szarlotkę Gwyneth Paltrow, a dzisiaj chciałabym przedstawić danie Oprah Winfrey, które już na dobre zadomowiło się w Koperkowej kuchni :) To taka zdrowsza wersja panierowanego kurczaka. Zamiast smażenia w głębokim tłuszczu- pieczenie z odrobiną oleju. Panierka z jogurtu, mąki, bułki tartej i ziół- ja dodaję jeszcze otręby. Kurczak może nie wygląda najpiękniej, ale jest naprawdę bardzo smaczny. Potrawa niby nazywa się Oszukany smażony kurczak Oprah, ale ja wcale nie czuję się oszukana, co więcej taka wersja dużo bardziej mi odpowiada.

Składniki:
6 pałek z kurczaka
150g jogurtu naturalnego
1/3 szklanki bułki tartej
1/3 szklanki maki pszennej
Łyżka otrębów pszennych
½ łyżki ziół prowansalskich
Ząbek czosnku
Łyżeczka oregano
½ łyżeczki soli ziołowej
Odrobina czarnego pieprzu
Olej
Woda z lodem

Wykonanie:
Z kurczaka możemy zdjąć skórę, ale nie jest to konieczne. Mięso wkładamy do miski z lodowatą wodą z lodem. I szybko przygotowujemy panierkę.
Mieszamy mąkę z tartą bułką i otrębami. Dodajemy zioła, sól, pieprz i czosnek przeciśnięty przez praskę.
Kawałki kurczaka maczamy w jogurcie a potem dokładnie obtaczamy w panierce. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia posmarowanym odrobiną oleju. Mięso skrapiamy z wierzchu tłuszczem (znakomicie sprawdza się oliwa w sprayu).
Pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, obracając kilka razy, żeby panierka równomiernie się zarumieniła.
Najczęściej podaję z pieczonymi ziemniakami i miską zielonej sałaty.


Kurczak i spółka

8 komentarzy:

  1. wow widze ze u ciebie kuchnia gwiazdorska.. a kurczak ma fajny skład. podoba mi sie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem fajnie jest gotować z gwiazdami ;-) A kurczak wychodzi na prawdę smaczny :)

      Usuń
  2. Wygląda pysznie, aż mi zapachniało;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I gdzie tu oszustwo ? Kurczak, prawdziwy kurczak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, pyszne, zapewniam :) w czasie jedzenia raczej nikt nie czuje się oszukany ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastycznie się prezentuje, muszę to wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny ten kurak chętnie wypróbuję:) Dziś przyłapałam męża jak jeździ z paczką dla ciebie i na pocztę od tygodnia nie może dojechać no a powiedział ze już dawno wysłał .Jutro obiecał że na pewno wyśle tak że po niedzieli dopiero dojdzie i mam nadzieję że w całości :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...