poniedziałek, 12 marca 2012

Chapati- indyjskie chlebki

Podczas tygodni tematycznych w sieci sklepów Lidl można czasem znaleźć ciekawe produkty z różnych stron świata. Ja zwracam też uwagę na ulotki z przepisami Tak właśnie wpadłam na bardzo fajne chlebki, które troszkę przypominają podpłomyki. Chapati- indyjskie chlebki znakomicie nadają się jako dodatek do sałatek, czy orientalnych potraw, szczególnie tych z dużą ilością sosu.

Składniki:
Szklanka mąki
¼ szklanki wody
½ łyżeczki soli
Łyżka masła

Wykonanie:
Z przesianej mąki, soli i wody zagniatamy ciasto przez 5 minut. Jest bardzo twarde, takie właśnie powinno być, nie dodajemy więcej wody. Ciasto dzielimy na niewielkie kulki (u mnie wyszło 6 porcji). Każdą z nich rozwałkowujemy na okrągłe placuszki i smażymy na suchej, rozgrzanej patelni po parę chwil z obu stron (powinny ładnie się zarumienić). Ciepłe placuszki smarujemy roztopionym masłem.


7 komentarzy:

  1. U mnie dziś naany - możemy zrobić podmianę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek naan jest kolejny na mojej liście :)

      Usuń
  2. Z sosem czosnkowym najlepsze, zapisałam i chyba zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupełnie jak nasze podpłomyki, uwielbiam i jak mam okazję to piekę na kuchni węglowej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...