środa, 21 listopada 2012

Pasta z wątróbki drobiowej

Pasty kanapkowe można zrobić z wielu składników. Najczęściej robimy jajeczne, albo z wędzonej makreli, ale dzisiaj chciałam pokazać pastę kanapkową zrobioną z wątróbek kurczęcych. Ja osobiście bardzo ją lubię, Mała „I” też chętnie zjada kanapki zrobione z tą pasta, ale mój koperkowy mąż po spróbowaniu powiedział tak: „Kochanie, umówmy się tak- ja powiem, że pasta bardzo mi smakuje, ale już nie będę musiał jej jeść” ;-) No cóż- jego strata, bo Pasta z wątróbki drobiowej doskonale komponuje się z domowym chlebem pełnoziarnistym i kiszonym ogórkiem :)

Składniki:
½ kg wątróbek kurczęcych
2 średniej wielkości cebule
Sól i pieprz do smaku
1/3 szklanki mąki pszennej
Pęczek kolendry
50g masła
Ok. ½ szklanki oleju

Wykonanie:
Cebulę po obraniu i umyciu kroimy w kostkę i podsmażamy na niewielkiej ilości oleju, doprawiając solą i pieprzem. Cebula powinna tylko się zeszklić- wtedy przekładamy ją do rozdrabniacza. Wątróbki myjemy, pozbawiam błonek, posypujemy mąką i smażymy na patelni z rozgrzanym olejem. Wątróbkę należy dobrze wysmażyć. Jak już jest gotowa, to dokładamy ją do cebulki. Dodajemy również miękkie masło i kolendrę. Miksujemy na gładką pastę, dolewamy tyle oleju, żeby uzyskać odpowiednią konsystencję (pasta powinna dać się gładko smarować), doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Przekładamy do szczelnie zamykanego pojemnika i odstawiamy do lodówki na 2-3 godziny. 


Domowy Wyrób

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...