środa, 8 maja 2013

Kremowa zupa z zielonych szparagów i groszku

Sezon na szparagi jest tak krótki, że widząc w sklepie pęczek szparagów nie umiem przejść obok nich obojętnie. Szparagi, które kupiłam tym razem może nie były najpiękniejsze, ale na zupę nadawały się idealnie, a z główek zrobiłam pyszne risotto.
Przepis na zupę krem znalazłam w książce Roberta Sowy- „Życie kocha jeść”. Po drobnych modyfikacjach powstała moja Kremowa zupa z zielonych szparagów i groszku.




Składniki:
1 pęczek zielonych szparagów
1 szklanka zielonego groszku (świeżego lub mrożonego)
2 średniej wielkości cebule
1 łyżka masła (klarowanego)
Pęczek natki pietruszki
1 litr bulionu warzywnego
Sól i pieprz
Gesty jogurt naturalny

Wykonanie:
Szparagi myjemy, odcinamy zdrewniałe końcówki (wyrzucamy) i główki (żeby wykorzystać je do zrobienia sałatki, czy risotto). Jeżeli szparagi są grube, to obieramy je cieniutko ostrą obieraczką, a następnie kroimy w centymetrowe plastry. Cebulę obieramy, myjemy i kroimy w kostkę. W garnku z grubym dnem podsmażamy cebulę na roztopionym maśle. Doprawiamy odrobiną soli i pieprzu, a jak cebula się zeszkli dorzucamy groszek i szparagi. Całość smażymy na średnim ogniu przez 5 minut mieszając od czasu do czasu. Zalewamy bulionem i gotujemy przez 20 minut. Na samym końcu dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Następnie zupę miksujemy za pomocą blendera na gładki krem. Jeżeli jest zbyt gęsta, to możemy dolać więcej bulionu, lub nawet przegotowanej wody. Zmiksowaną zupę przecieramy przez sito, ponownie zagotowujemy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z gęstym jogurtem naturalnym .  

4 komentarze:

  1. elegancko podana zupka:) pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszna i to bardzo, ogromnie żałuję, że szparagowy sezon jest taki krótki.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Profanacja groszku, czy szparagów ;-) a tak na serio, to jak zaznaczyłam wyraźnie w opisie przepis jest autorstwa Roberta Sowy, ja go tylko odrobinę zmodyfikowałam. Zupa wyszła pyszna

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...