piątek, 15 czerwca 2012

Odrywane drożdżowe bułeczki

Pyszne ciasto drożdżowe w formie zlepionych ze sobą bułeczek. Jedne białe, drugie czarne. W pierwotnym zamyśle miała z tego wyjść piłka, ale jak widać, nie do końca mi to wyszło ;-) W każdym bądź razie ciasto może być doskonałym deserem podanym do popołudniowej kawy. Chociaż ja osobiście bardziej widzę je na stole podczas niedzielnego śniadania. Odrywane drożdżowe bułeczki, a obok prawdziwe masło i domowa konfitura…

Składniki:
50g drożdży
Łyżka białego cukru
2/3 szklanki ciepłego mleka
Szklana mąki pszennej
Szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
Jajko
3 łyżki drobnego cukru trzcinowego
3 łyżki gorzkiego kakao w proszku + 4 łyżki mleka

Wykonanie:
Drożdże po wymieszaniu z mlekiem i białym cukrem, odstawiamy na 15 minut do wyrośnięcia.
Obie mąki wsypujemy do miski, dolewamy drożdże z mlekiem i wbijamy jajko. Całość mieszamy i wyrabiamy ciasto przez ok. 10 minut aż przestanie lepić się do rąk.
Dzielimy je na dwie równe części i do jednej dodajemy kakao rozprowadzone w mleku. Wyrabiamy do momentu, aż będzie miało jednolity kolor. Z obu ciast formujemy kule, które po przykryciu odstawiamy na dwie godziny do wyrośnięcia. Po wyrośnięciu z jasnego i z ciemnego ciasta formujemy taką samą liczbę kulek i układamy je naprzemiennie w blaszce wysmarowanej masłem. Ja zrobiłam to w tortownicy, bo chciałam, żeby upieczone ciasto przypominało piłkę, ale nie do końca mi się to udało ;-) Blaszkę przykrywamy ściereczką i odstawiamy na jakieś pół godziny, a następnie wstawiamy do nagrzanego      piekarnika i pieczemy przez ok. 30 minut w 180 stopniach.
Z upieczonego ciasta odrywamy bułeczki, które doskonale smakują z odrobiną masła i domowym dżemem.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...