poniedziałek, 3 marca 2014

Chowder z boczkiem i kukurydzą

Jedna z moich absolutnie ulubionych zup. Pamiętam jak pierwszy raz zobaczyłam ją na blogu Ewy. Popatrzyłam na składniki- boczek, kukurydza, ziemniaki, cebula, bulion, mleko (!) i pomyślałam, że nie, że co jak co, ale to nie może się udać… Akurat miałam w domu wszystkie składniki, stwierdziłam, że jeszcze żaden przepis Ewy mnie nie zawiódł i postanowiłam zaryzykować. To połączenie smaków okazało się strzałem w dziesiątkę! Zupa jest przepyszna, lubię ją ja, lubi ją Koperkowy Mąż i lubi ją Mała I. Wszystkim smakuje więc od czasu do czasu gości w koperkowej kuchni lekko odmieniony Chowder z boczkiem i kukurydzą.




Składniki:
100g chudego, surowego boczku
2 cebule
½ kg ziemniaków
1 szklanka ziaren kukurydzy (może być mrożona, ewentualnie z puszki)
½ l bulionu
½ l mleka
Sól, pieprz do smaku
Pęczek natki pietruszki

Wykonanie:
Pokrojony w kostkę boczek podsmażamy w garnku z grubym dnem. Gdy boczek zarumieni się przekładamy go na talerzyk, a do garnka wrzucamy obraną, umytą i pokrojoną w kostkę cebulę. Doprawiamy niewielką ilością soli i smażymy, ciągle mieszając do momentu aż cebula się zeszkli. Wtedy dosypujemy obrane, umyte i pokrojone w drobną kostkę ziemniaki. Całość mieszamy i smażymy przez jakieś 3 minuty na średnim ogniu. Dodajemy kukurydze, dolewamy bulion, mieszamy i gotujemy pod przykryciem przez 15 minut.

Mniej więcej połowę warzyw z zupy (z odrobiną zupy) przekładamy do kielicha blendera i miksujemy na gładką masę. Zmiksowaną zupę powrotem przekładamy do garnka, dolewamy mleko, dodajemy odłożony wcześniej boczek, mieszamy i całość gotujemy jeszcze przez 5 minut od zagotowania. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, a przed podaniem posypujemy jeszcze posiekaną natką pietruszki.

1 komentarz:

  1. Witam,
    zapraszam do wspólnej zabawy. Blog Twój został nominowany w zabawie Liebster Blog. Zapraszam po więcej szczegółów do siebie http://smacznyswiatewy.blogspot.com/2014/03/nominacja-do-liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...