wtorek, 18 grudnia 2012

Łazanki z kapustą kiszoną

Domowy makaron jest bardzo prosty do zrobienia, a gdy robimy go niedużo, nie jest nawet zbyt czasochłonny. Wiadomo, że ugotowanie gotowych łazanek trwa krócej niż samodzielne ich wykonanie, ale raz w roku można się odrobinę poświęcić. Łazanki z kapustą i grzybami to tradycyjne i proste danie znane od lat. Moja córeczka uwielbia makarony pod każdą postacią, a domowy makaron w szczególności. Wiadomo, że dzieci nie powinny jeść grzybów, dlatego łazanki zrobiłam bez nich. Wyszły pyszne i nie raz jeszcze zagoszczą na naszym stole i to nie tylko w Święta. Łazanki z kapustą kiszoną.

Składniki:
Domowe łazanki:
½ szklanki mąki
Jajko
Szczypta soli
Dodatki:
½ kg kapusty kiszonej
Szklanka wody
½ łyżeczki mielonego kminku
Sól i pieprz do smaku
2 łyżki oleju

Wykonanie:
Przesianą mąkę mieszamy ze szczyptą soli, wbijamy jajko i zagniatamy ciasto. Jak ciasto będzie już jednolite dzielimy je na porcje. Wałkujemy na cienkie placki (podsypując mąką) i tniemy na nieduże kwadraciki. Tak przygotowane łazanki gotujemy przez parę minut w osolonym wrzątku z dodatkiem odrobiny oleju.
Próbujemy kiszoną kapustę, jeżeli jest bardzo kwaśna możemy ją wypłukać w wodzie. Następnie kapustę siekamy i podsmażamy przez 5 minut na patelni z rozgrzanym olejem. Wlewamy wodę i gotujemy na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu aż woda całkowicie wyparuje. Potem smażymy jeszcze 5 minut, doprawiając kminkiem, solą i pieprzem do smaku.
Ugotowany, odcedzony makaron mieszamy z kapustą, podgrzewamy przez chwilę i podajemy.


3 komentarze:

  1. No moja maja strzasznie lubi łazanki ja jeszcze dodaję pieczarki :)
    Zapraszam
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam. Dodaję jeszcze boczek i kiełbasę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się przepis, postaram się zrobić tak jak opisujesz na moją Wigilię:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...