piątek, 13 lipca 2012

Tarta czekoladowa z malinami – Weekendowa Cukiernia (edycja 6/2012)

Jak już napisałam w zaproszeniu, to właśnie ja mam przyjemność być gospodynią weekendowej cukierni w lipcu. Zaproponowałam przepis Nigelli Lawson z książki „Jak być domową boginią. Wypieki i przysmaki kojące duszę”. Miało być sześć tartinek, jak zrobiłam jedną, dużą tartę. Pyszną, delikatną, rozpływającą się w ustach. Gorąco zapraszam do wspólnej zabawy, bo Tarta czekoladowa z malinami jest godna polecenia :-) 



Składniki:
Spód:
175g mąki pszennej
30g gorzkiego kakao w proszku
50g drobnego cukru
¼ łyżeczki soli
125g  masła
1 żółtko
1 łyżka lodowatej wody
Krem:
50g białej czekolady
250g serka mascarpone
100ml śmietany kremówki
Dodatki:
500g malin

Wykonanie:
Mąkę mieszamy z cukrem, solą i kakao, dodajemy miękkie masło pokrojone w kostkę i mieszamy, dodajemy żółtko zmieszane z wodą i całość zagniatamy do momentu aż ciasto będzie jednolite i gładkie. Formujemy kulę, którą zawijamy w folię i odkładamy do lodówki na pół godziny.
Schłodzone ciasto wałkujemy i przenosimy do formy do pieczenia tarty. Ciasto w formie nakłuwamy widelcem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 15 minut.
Czekoladę łamiemy na kawałki i roztapiamy w kąpieli wodnej.
Śmietanę ubijamy razem z serkiem mascarpone i dodajemy ostudzoną czekoladę.
Na schłodzony spód przekładamy krem, ozdabiamy malinami.




6 komentarzy:

  1. Cudna, uwielbiam maliny i kakaowe smaki :)

    Dziękuję za dodanie przepisu do malinowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dodaniem przepisu czekałam na rozpoczęcie malinowej akcji, maliny to chyba moje ulubione owoce, a na pewno jedne z ulubionych. Akcja trwa 2 m-ce pewnie jeszcze nie jeden przepis dodam :)

      Usuń
  2. Bardzo smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka czarodziejska ta tarta, wytworna i lekka zarazem... pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. po prostu są smaki, które są dla siebie stworzone ;)
    btw. dziękuję za adnotację odnoście adresata listu!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...