czwartek, 5 lipca 2012

Dżem jagodowy z wanilią, kardamonem i anyżem

Sezon jagodowy w pełni. Uwielbiamy jagodzianki, pierogi z jagodami i inne jagodowe wariacje. Trochę jagód zamroziłam już na zimę, a część postanowiłam zamknąć w słoikach. Będę kombinować z różnymi dodatkami, na początek proponuję Dżem jagodowy z wanilią, kardamonem i anyżem.

Składniki:
½ kg jagód
Laska wanilii
Gwiazdka anyżu
Łyżeczka mielonego kardamonu
½ łyżeczka nasion anyżu
160g cukru żelującego (3:1)

Wykonanie:
Jagody wsypujemy do garnka z grubym dnem. Laskę wanilii przekrajamy na pół, ziarenka ze środka wrzucamy do jagód. Dodajemy też kardamon, anyż i cukier waniliowy. Dokładnie mieszamy, kładziemy na wierzchu laskę wanilii i gwiazdkę anyżu, zasypujemy cukrem żelującym, mieszamy i odstawiamy na 4 godziny. Następnie garnek stawiamy na palniku. Doprowadzamy do wrzenia, cały czas mieszając, i gotujemy przez 3-4 minuty na średnim ogniu, pamiętając i mieszaniu. Wyciągamy ze laskę wanilii i gwiazdkę anyżu, a dżem przekładamy do wyparzonych i osuszonych słoików. Zakręcamy i odstawiamy do góry dnem. Jak ostygną, odwracamy i sprawdzamy, czy wszystkie są dokładnie zamknięte.



Z pół kg jagód, wychodzi niewiele dżemu, zrobiłam tylko tyle, żeby sprawdzić czy takie połączenie smaków będzie ok. Wyszło przepysznie! Z pewnością powtórzę z większej ilości owoców.

5 komentarzy:

  1. pychota! zazdroszczę:) ja na dżemie truskawkowym na razie poprzestałam:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie jakoś tak w tym roku wyszło, że nie zdążyłam zrobić przetworów z truskawek

      Usuń
  2. Pyszne połączenie smaków :) Musi być bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...