niedziela, 13 listopada 2011

Tiramisu

Tiramisu jest moim ulubionym deserem, a Antony Soprano ulubionym gangsterem, filmowym oczywiście :) W związku z tym na mojej półce stoi „Książka Kucharska Rodziny Soprano”. Znalazłam w niej przepis na tiramisu bez jajek - i to jest ogromnym plusem, bo osobiście jestem przeciwniczką deserów z surowymi jajkami. Po drobnych modyfikacjach doszłam do mojego Tiramisu idealnego.
 
 
Składniki:
500g serka mascarpone
¼ szklanki cukru
4 łyżki amaretto
250ml śmietany kremówki 30%
24 podłużne, proste biszkopty
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej + ¾ szklanki gorącej wody
1/3 szklanki gorzkiego kakao w proszku

Wykonanie:
W dużej misce łączymy ser z cukrem i 2 łyżkami amaretto, mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Mikserem ubijamy schłodzoną śmietankę i dodajemy ją do masy z mascarpone.
Biszkopty maczamy w kawie z dodatkiem 2 łyżek amaretto i  układamy na dnie kwadratowej formy o boku 20 cm ze zdejmowaną obręczą, lub wyłożonej folią spożywczą tak, żeby było potem łatwo wyjąć gotowe ciasto. Wykładamy połowę masy, posypujemy połową kakao, układamy drugą warstwę namoczonych biszkoptów, resztę masy serowej i posypujemy kakao.
Przykrywamy i wstawiamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...